Po delší odmlce a ustavičném naléhání některých nedočkavých jedinců, kdy bude zveřejněn další článek mé cesty po Thajsku, jsem podlehl „nátlaku“ a našel si čas, abych dokončil, co jsem začal. Zřejmě nastal nejvyšší čas, abych své wildlife zážitky a vzpomínky zvěčnil pro příští generace, neb jsem zjistil, že si některé detaily cesty postupem času vybavuji poněkud hůře. Pravidlo, že se stoupajícím věkem klesá krátkodobá paměť u mne platí dokonale. Na úvod upozorňuji čtenáře, že nejsem žádný spisovatel. Své zážitky odprezentuji tak, jak mi zobák narostl. Takže, koho tato předmluva neodradila, může pokračovat ve čtení ……

Nemá smysl podrobně popisovat celou cestu po Thajsku a vše kolem, protože zážitků za těch 10 dní v Thajsku je na knihu a ne na pár řádků. To se musí prostě prožít!

První noc v Thajsku jsem toho moc nenaspal. Díky tomu, že jsme měli místo klasických prosklených oken pouze sítě proti hmyzu, tak byl k mé smůle veškerý noční život perfektně slyšet. Trvalo mi velice dlouho, než jsem na chvíli usnul.

Mňoukání zástupců žabí říše, mlaskání gekonů mi na klidu moc nepřidalo, neboť v případě gekona jsem si v tu chvíli nebyl jistý, jestli ty zvuky vydává gekon nalepený na zdi nad mou hlavou, nebo z „bezpečné“ vzdálenosti na verandě.

Ráno se kolem 8 hodiny přemisťujeme na snídani. U snídaně si domlouváme nástřel toho, co bychom mohli absolvovat v nejbližších dnech (focení z úkrytu, výlet k jezeru, návštěva národního parku Kaeng Krachan). Během dopoledne se každý individualně s fotoaparátem v ruce seznamujeme s rozlehlou zahradou plnou ptactva, veverek, vážek, gekonů, sklípkanů apod.

Během mého dopoledního průzkumu se mi díky specifickému zvuku, který se rozléhal po zahradě podařilo „vystopovat“ a vyfotit zoborožce, který si právě dával k obědu čipmánka. Díky tomu, že jsem měl na těle fotoaparátu nasazené sklo 70-200mm s TC 1,7, tak jsem se potřeboval nepozorovaně dostat na co nejbližší možnou vzdálenost. Běhal jsem za ním jako „ocas“ po celé zahradě, neboť neustále přelétával ze stromu na strom. Povedlo se.

Po této zkušenosti jsem pomalu, ale jistě začínal pochybovat, zda má smysl mou pozornost směrovat do korun stromů. Ale o tom až později.

Část odpoledne jsem se věnoval vážkám, motýlicím a šídlům u nedalekého jezírka a zbytek odpoledne jsem mířil svůj objektiv do korun stromů, kde byli k vidění různé druhy pestrobarevných ptáků (Šáma bělořitá, Bulbul blandfordův, Strdimil bělavohrdlý, Pita modrokřídlá a další).

Na pozdní odpoledne bylo domluvené focení ptáků a dalších obyvatel lesíku z úkrytu. Toto focení jsem po technické stránce absolutně nezvládl. I přes tento fotografický fail jsem si tuto nádhernou podívanou užil plnými doušky.

Malý kvíz: zkuste mi do komentáře napsat, kolik zvířat, lze na fotce zahlédnout (nepočítaje tuny komárů a dalšího hmyzu)?

Slunce pomalu zapadá, nastává tma a my jdeme na večeři. Po osvětlených stěnách restaurace pobíhají desítky gekonů různých velikostí, od malých až po největší gekony Gekko gecko.

Den druhý

Ráno jsem si přivstal, abych se pokusil zvěčnit probouzející se vážky za ranního rozbřesku. Předpokládal jsem, že díky obrovskému výskytu vážek nebude až tak velký problém narazit na orosené probouzející se vážky v rákosí. Mýlil jsem se. Zřejmě tito létající predátoři nocují v místech (uprostřed jezírka v hustém rákosí), kde jsou v bezpečí před místními ptáky.

Ditch Jewel (Brachythemis Contaminata)

Každé ráno nás u snídaně rozptyluje Pita modrokřídlá, což v Petrovi vyvolává neskutečnou touhu ji zvěčnit.

Před polednem jsme vyrazili na výlet k nedalekému jezeru. Během oběda v místní restauraci se přehnal silný tropický liják, který mírně ochladil vzduch.

Z terasy restaurace Ondra zahlédl „něco modrého“ na břehu jezírka vzdáleného dobrých 30-40 m od nás. Tak se tam Petr s Ondrou vydali na průzkum. Výsledkem je krásně modře zabarvený ještěr Calotes Emma. Po obědě jsme se ještě dobré dvě hodiny potulovali po blízkém okolí.

Večer jsme podnikli cestu do nedalekého kamenného obchodu. Ceny jsou více než příznivé, téměř vše tu je levné!

Následující dva dny nás čekají celodenní pobyty v džungli. To si, ale nechám až na další článek.

Pokud se Vám článek líbil, tak mne nejlépe odměníte jeho sdílením s Vašimi přáteli. Děkuji.

Pin It on Pinterest

Líbil se Vám článek? Pošlete jej prosím dál ...

Pokud Vás článek zaujal, tak budu rád, když jej budete sdílet mezi svými přáteli. Děkuji!

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.