D ne 5.6.2014 ještě čerstvý, odpočinutý a natěšený vyrážím vlakem s kufrem a batohem na zádech směr Praha. Celou dobu se mi hlavou honí myšlenky typu „Nezapomněl jsem na něco, mám pas, neztratí se mi někde zavazadla?„.

Do Prahy vjíždím v 11:00. Času je dostatek, tak se vydávám na Václavák. Kufr nechávám v úložně zavazadel na hlavním nádraží. Na Václaváku si naposledy vychutnávám grilovanou klobásu. Kolem 12:30 mířím z rušného Václaváku zpět na autobusovou zastávku AirportExpres. Odjezd AE jsem ve 13:00 nestihl (ta klobása za to stála). Další spoj jede za 20 minut. Utíká to celkem rychle.

Na letišti (terminál 1) na domluveném místě už netrpělivě čeká Ondra Uhlíř. Další dobrou 1/2 hodinu vyhlížíme posledního člena výpravy Radka. Vzhledem k tomu, že jsme se nikdy neviděli, tak je naše identifikace chybějícího člena výpravy poněkud ztížená. Nakonec jsme se rozhodli vyvolat opozdilce prostřednictvím letištního tlampače. Povedlo se. Jsme kompletní, takže směr odbavovací kolotoč.

Naposledy telefonuji své ženě a pln očekávání všichni nasedáme do Boeingu 777-300ER do Dubaje.

Přestup v Dubaji

Let do Dubaje trvá necelých šest hodin. Do Dubaje přilétáme před půlnocí, takže se z okénka letadla kocháme osvětlenou metropolí. Vzhledem k tomu, že máme pro přestup celé 3 hodiny, tak jsme v klidu a vychutnáváme si atmosféru Dubajského letiště s „milionem“ obchodů. Únava začíná stoupat.

K odbavení do druhého letadla (Dubaj – Bangkok) dorážíme s předstihem. Hlavou mi prolétla myšlenka, zda nám místní zaměstnanci letiště přeložili kufry do správného letadla. Ve 3:05 místního času odlétáme obrovským Airbusem směr Thajsko. Tuto část cesty se snažím prospat a vyrovnat spánkový deficit.

Welcome in Thailand

Cesta Naslepo - Thajsko

Po cca. 8500 km klidného, ale dlouhého letu nás vítá moderní hala Bangkokského letiště Suvarnabhumi. Letiště v současné podobě bylo otevřeno v roce 2006,  jeho návrhem se proslavil německý architekt Helmut Jahn a právem se tato stavba řadí mezi nejkrásnější letiště světa. Časový posun vůči ČR je +5 hodin.

Vzhledem k situaci v Thajsku (státní převrat) jsem očekával, že vstupní kontroly budou více důkladnější. Nakonec došlo pouze na vyplnění příletové karty, vyfocení se u imigračního pracovníka a bouchnutí razítka do pasu. Myslím si, že žádný turista neznaje místní situace by nepostřehl, že je v zemi, kde právě probíhá státní převrat.

Úspěšně procházíme všemi kontrolami a postupujeme k výdeji zavazadel. Tam jsme mile překvapeni – mezi množstvím kufrů nacházíme i ty naše.

Nyní stačí najít našeho organizátora cesty Naslepo a průvodce Petra Bambouska, ale vzhledem k tomu, že Ondra byl s Petrem ve spojení, tak jsme se našli velice brzy. Následuje seznamovačka a přesun do pronajaté terénní Toyoty Hilux.

Jsme v Bangkoku. Nyní nás čeká čtyřhodinový přesun do provincie Phetchaburi, kde jsme ubytováni nedaleko Národního parku Kaeng Krachan. První změna vůči Evropě – jezdí se tu vlevo.

Po opuštění klimatizované letištní haly následovala tropická facka, kterou lze přirovnat k podnebí v Egyptě. Zatím neprší, je dusno, teplotu vzduchu odhaduji 33 °C.

Během cesty jsem se zastavili v KFC, kde jsme naposledy pozřeli „evropské“ jídlo. Čím víc jsme se vzdalovali vlivu hlavního města Bangkok, tak se před náma otevírala krajina venkovského typu s potulnými psy, skromnými chatrčemi, auta se změnila na motorky. Bezpečnost místním moc neříká, neb je zřejmě normální vozit na motorce dvě děti (cca 4 roky a 12 let) bez přilby. Jízda na motorce ve třech, zde byl normální projev přesunu z místa na místo.

Podél cesty se mísí různé architektonické styly, chudoba vs. bohatství či potulní prodavači ovoce, ryb, a jiných místních pochutin okořeněných výrazně do ostra. Evropan neznalý místních poměrů brzy v restauraci či na ulici zjistí, co si může dovolit pozřít a co mu vypálí všechny vnitřnosti.

Po příjezdu do místa ubytování ukazují hodiny šestou hodinu večerní. Stmívá se tu kolem půl sedmé. Takže se dnes nebudeme pouštět do žádných velkých akcí.

Cesta Naslepo - Thajsko

Došlo pouze na ubytování, prošli jsme si rozlehlou zahradu a zapadli v místní restauraci. Po takové dlouhé cestě jsem se těšil na pořádnou večeři. Na výběr byly různé kombinace kuřecího/rybího masa, rýže, pikantní polévky s kokosovým mlékem, pečeného ovoce a zeleniny s různě pikantními omáčkami obsahující chili, česnek a zázvor.

Thajsko je proslulé svou báječnou a rozmanitou kuchyní. Ryby všeho druhu upravené všemožným způsobem, spousta zeleniny, ovoce, pikantní polévky s kokosovým mlékem, rozmanité omáčky s rýží. Prostě „skvělá“ potrava.

Toť mé první pocity a postřehy z této nádherné země. O mých strastech souvisejících s focením se rozepíši příště …….

Pokud se Vám článek líbil, tak mne můžete odměnit jeho sdílením s Vašimi přáteli. Děkuji.

Pin It on Pinterest

Líbil se Vám článek? Pošlete jej prosím dál ...

Pokud Vás článek zaujal, tak budu rád, když jej budete sdílet mezi svými přáteli. Děkuji!

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.